De unde să încep organizarea nunţii?

Autor:

organizarea_nuntii

Vă căsătoriţi!

A trecut o săptămână, o lună, un an sau zece de când vă cunoaşteţi. Vă iubiţi. El şi-a făcut curajul să te ceară de soţie, tu ai avut curajul să accepţi. Felicitările noastre!

Si-acum: încotro? Ce sa faci mai întâi?

Mai întâi, bucură-te de noul statut: acela de logodnică. Nu pierde însă din vedere că te aşteaptă o muncă serioasă şi grea dacă vrei să şi organizezi o nuntă. Chiar dacă vei angaja un wedding planner, tu vei fi factorul principal în luarea deciziilor (asta în cazul în care logodnicul tău nu este foarte preocupat de organizarea evenimentului).

OK. Încotro?

Decide data la care va avea loc evenimentul

Oricând ţi-ai dori să aibă loc, ţine cont de sfatul pe care ţi-l dăm şi aici, ca şi în multe alte locuri în care te sfătuim asupra serviciilor: cu cât eşti mai aproape de data pe care ţi-o doreşti, cu atât mai dificil îţi va fi să rezervi/achiziţionezi servicii şi bunuri de calitate, în timp util.


Decide bugetul evenimentului

Asta înseamnă în primul rând cât sunteţi dispuşi să cheltuiţi, fără a vă gândi “Invit mulţi invitaţi, fiecare îşi va “plati” (prin darul de nuntă) cel puţin consumaţia. Or să dea şi în plus ceva…Cu cât mai mulţi, cu atât mai uşor ne va fi să acoperim costurile…”.

Deşi se practică tipul ăsta de gândire, e de cele mai multe ori păcătos. În strânsă legătură cu acest subiect, Decide amploarea evenimentului.

Decide amploarea evenimentului

Mare sau mică, o nuntă e o petrecere în cinstea noilor însurăţei. Presupun că vă doriţi să aveţi aproape familia, prietenii, toţi cei care vă cunosc şi vă apreciază pe voi ca indivizi şi care se bucură pentru voi. La câte petreceri/onomastici/zile de naştere/seri de an nou aţi invitat străini?

Fiind o petrecere în cinstea voastră,

Decide cine se va ocupa de organizarea evenimentului

– Wedding planner (companie sau persoana)

Avantaje:
* îţi poate prezenta diverse teme, în cazul în care nu ai deja o temă aleasă
* îţi salvează (cu un cost, desigur) timpul pretios pe care l-ai putea folosi pentru alte lucruri
* are acces facil la resurse diversificate necesare în organizarea evenimentului
* ai putere de decizie in alegeri

Dezavantaje:
* cost
* situaţii tensionate (când implici şi alte persoane în deciziile tale)

– Te vei ocupa personal de eveniment

Avantaje:
* ai controlul permanent al organizării
* ai putere de decizie in alegeri

Dezavantaje:
* cost de timp (în sensul că vei consuma mai mult timp căutând bunurile şi serviciile de care ai nevoie)
* cost financiar (în sensul că vei plăti potenţial mai mult pentru bunuri şi servicii pe care un wedding planner ţi le-ar putea oferi la un cost mai mic, datorită relaţiilor sale de afaceri cu furnizori)
* situaţii tensionate (când implici şi alte persoane în deciziile tale)

Decide unde se va desfăşura evenimentul

Nu vrem să te speriem, dar nu e un secret pentru nimeni: restaurantele sunt limitate, şi ca orice marfă pentru care sursa este limitată, trebuie să te mişti repede dacă îţi doreşti un anumit restaurant. Ia în considerare şi amploarea evenimentului, precum şi cine se va ocupa de organizarea acestuia (un wedding planner ţi-ar putea facilita accesul la locaţii), dar e cazul să te pui în mişcare! Nu aştepta, sau vei avea surpriza de a nu putea angaja restaurantul dorit – alţii au fost mai iuţi decât tine.

Ne oprim aici, pentru moment. În alte postări vă invităm să vorbim despre elemente importante: rochia, costumul soţului, alegerea fotografului, a videografului (ca să nu spunem cameraman), flori şi aranjamente, muzică si mărturii, huse şi culori.

Sursa foto: www.danielphotography.ro la nunta Mihaelei

  1. A.F. says:

    Cat de sugestiva este poza..sau mai bine zis mesajul pozei..HELP ME! Imi place extrem de tare…cat despre cele scris mai sus, este doar un mic rezumat…e o adevarata provocare sa ai rabdare (daca ai timp) sa-ti organizezi in cele mai mici detalii singura nunta!